Sunday, July 27, 2008

SALAM PERKENALAN

Assalammualaikum wrt

Ini first time aku menaip kat sini. Terlebih dahulu aku nak ucapkan salam perkenalan buat semua yang baca blog aku ni. Tujuan aku antaranya nak cite dan kongsi pengalaman hidup aku sepanjang aku berada di bumi US ni. Sekurang-kurangnya ada le juga benda yang aku buat selain tugas-tugas rutin aku sebagai hamba Allah, isteri dan ibu kat sini.

Aku sebenarnya seorang guru sekolah rendah masa kat malaysia. Nama sekolah aku tu SK Betau, Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur (promote..... ni).. Nama blog aku tu aku amik sempena nama sekolah aku la. Banyak kenangan manis masa aku ngajar kat sini. Untuk pengetahuan semua sekolah ni sekolah orang asli kat pahang. Sekolah angkat Kementerian Pelajaran Malaysia bagi kategori sekolah orang asli. Bukan calang-calang sekolah ni. Kebanyakkan cikgunya keluaran KPLI dan cikgu-cikgu yang masih diploma kebanyakkannya tengah further study untuk amik ijazah. AKu cukup bangga dengan sekolah ni walaupun aku hanya sempat mengajar selama 1 tahun 2 bulan je tapi banyak benda yang aku dapat. Itu la serba sedikit tentang sekolah aku dulu. Nanti aku citer lagi ya.

Sekarang ni pukul 5.50 pagi.Tapi dah terang dah kat sini. Hari ni ulangtatahun ke setahun anak bongsu aku SITI KHADIJAH MAISARAH BINTI IRWAN. Aku berdoa ajar anak aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki, mendapat taufiq dan hidayah dari Allah Taala dan menjadi anak dan insan yang berguna suatu hari nanti. Amin


No comments:

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List