Wednesday, August 13, 2008

SISTER KHALIDAH BILAL (Part 1)

Mesti pelik kan tajuk aku ni, sister Khalidah Bilal. Sister ni aku kenal dah lama dah. Ada la dalam 5 bulan lepas. Sekali-sekala je masa kami berjumpa masa ada Halaqah kat masjid Quincy. Tapi aku kenal rapat ngan dia masa aku hantar anak aku masuk Summer Camp kat ICNE Sharon. Biasa la kami berbual.....citer pasal diri masing-masing.


Dari segi fizikal, sister ni berbadan kurus usia dalam 40an....tapi apa yang aku rasa diri aku ni kecik sangat ialah Sister ni menutup aurat lengkap....iaitu memakai purdah. Mesti orang kata apa nak heran kan. Ok....aku citer lebih lanjut lepas ni. Untuk pengetahuan semua sister ni baru je peluk islam lebih kuraang 14 tahun lepas. Berasal dari Jamaica kemudian merantau ke United Kingdom. Di UK lah beliau mengenali kumpulan Arqam dari Malaysia. Sesungguhnya Allah Taala Maha Berkuasa....pintu hati beliau terbuka untuk memeluk Agama Islam. Alhamdulillah...Allahu Akhbar....Sampai sekarang beliau masih berkawan dengan kumpulan Arqam dari Malaysia. (Kawan rapat beliau nama Azean). Selepas itu beliau terus menimba ilmu dan mengenali Islam sedalam-dalamnya. (sesungguhnya aku merasa malu pada beliau, kurangnya ilmu aku....). Selepas 6 tahun di UK beliau terus ingin menambah ilmu tentang Islam, lalu beliau mengambil keputusan untuk memasuki Madrasah Darool Uloom di Trinidad and Tobago. Cerita selanjutnya aku citer dalam part 2 nanti. Nanti tak de lak benda aku nak citer.

August 13,2008 ni merupakan hari ulangtahun ke 5 anak sulong aku RABIATUL ADAWIYAH. Aku doakan semoga anak aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dan menjadi manusia yang dapat memainkan peranan dalam menegakkan Islam dan berbakti pada bangsa, negara dan keluarga.....Amin Ya Rabbal Alamin

No comments:

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List