Thursday, November 13, 2008

LULUS KNOWLEDGE'S TEST

Assalammualaikum wrt

Alhamdulillah aku dah lulus knowledge test untuk melayakkan aku mendapat driving licence Massachusetts. Aku terpaksa ambil test ni memandangkan International Driving Licence aku hampir nak tamat bulan december ni. Lagipun nak hampir winter ni so kena la cepat-cepat sikit. Lagipun asyik kena bebel je ngan member aku Ades. Nanti tak de la berat handbag aku nak usung pasport dan international driving licence tu.

Masa aku ambil test tu aku tumpangkan Hakim dan Khadijah rumah aunty Ades dia. RMV Braintree tu dekat ngan umah dia so mudah la sikit aku nak berurusan. Ini kali ke dua aku ambil. 1st haritu kantoi. Kena bayar USD30, Ada 20 soalan kena betul 14 soalan. Punyalah susah soalan sebab lebih kepada law contohnya surcharge, licence suspension , alcohol, drug etc. Soalan rules of the road tu tak silap aku memang tak ada langsung. Soalan dalam english lak tu. Pening kepala aku....lastly lulus gak aku untuk mendapat Learner's permit. 

Insya Allah december 26 nanti aku ada road test lak. Lepas tu baru aku layak dapat RMV Licence and Identification Card. Lama pulak la lagi dah tak sabar dah aku ni......dah tak tahan selalu kena perli ngan suami aku sebab dia dah dapat licence tu  lepas sebulan sampai Boston ni. Aku lak dah dah 9 bulan baru nak dapat. Tapi tak pe la yang pasti aku akan dapat licence tu Insya Allah. 

No comments:

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List