Saturday, November 22, 2008

MAINE LOBSTER

Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Sebelum ni suami aku selalu cerita tentang kesedapan Lobster. Kadang2 aku tengok kat tv atau kat nternet je camne gaya lobster tu. Kebetulan kat Roach Bross jual lobster kalau tak silap aku 4.57 USD /lbs so apa lagi....bila lagi nak rasa lobster ni. So suami aku pun gi beli lobster tu 5 ekor. Cik Abang cakap punya llla ramai orang tengah q nak beli lobster ni. Suruh oraang tu kukus kat sana je sebab bawak balik hidup-hidup kang melompat lak aku kang. hehehe....



Sebelum acara makan...pinggan ni aku punya


So suami aku beli 5 ekor peh......mula-mula aku cakap banyaknya bang....cam nak buat kenduri je. So cik abang cakap tak pe la tak abis nanti simpan eesok-esok boleh makan.


Disebabkan aku ni tak pernah makan sampai aku cari dalam youtube camne nak makan dia. Tak de kla susah sangat....disebebkan lobster tu dah siap masak so cairkan je butter. Amik isi dia dan cicah ngan butter dan makan...nyam..nyam...nyam....


habis dah.....kenyang......


Aku dan suami aku je yang makan. Anak-anak tak makan. Sekali hadap je aku makan 3 ekor...ingatkan banyak sangat rupa-rupanya tak cukup. Bang beli lagi bang.........

1 comment:

CikguZue said...

amboii...sedapnye.
melelh air liur menengoknya. kat sini pun murah la sikit drpd kat M'sia. tapi ada kat pasar2 basah je. jauh amat...hmmm...telan air liur aje ler. huhu...

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List