Sunday, July 19, 2009

SOUTH SHORE HOSPITAL, WEYMOUTH




Assalammualaikum wrt


Semalam sedang kami makan-makan depan tv entah macamana Khadijah terlanggar kaki aku terus terhantuk mulut and hidung dia kat tepi meja. Darah punya la banyak keluar. Punyalah kuat dia menangis....sambil pegang mulut dia. Aku amik kain terus tekan bibir dia. Mujurlah suami aku belum g masjid, kalau tak sure panik satu badan aku. Sambil darah yang terus mengalir aku tekan-tekan lagi bibir dia. Darah keluar dari bibir, gigi dan hidung so suami aku cakap kita gi bawa je ke hospital. Takut gak sebeb darah pekat kuar dari hidung dia.

Hakim yang tengah tidur aku kejutkan, tukar baju aku jap..(anak-anak pakai pyjamas je...tak sempat nak tukar) . Kami terus ke South Shore Hospital, Weymouth dalam 10 minit dari rumah aku. Sampai je sana terus register kat Emergency. Punyalah banyak soalan yang dia tanya...tapi alhamdulillah khadijah dah berhenti menangis masa tu.






Masa baru-baru sampai kat hospital ni. Bengkak dah bibir dia. Mata pun bengkak gak sebab lama sangat menangis



Lepas ambil tekanan darah, temperature dan macam2 lagi so sementara nak tunngu doktor datang apalagi sessi mewarna dulu lah. Kakak dan Hakim pun tumpang sekaki


Khadijah masa kat bilik kecemasan Shouth Shore Hospital, Weymouth


Tengak maka apa tu Khadijah...sedapnyer.



ooooo...pop sicle ya sedapnyer.


ps : doktor bagi makan pop sicle untuk menghentikan pendarahan. Kat sini doktor memang menyarankan jika anak-anak deman, selesema, batuk, cirit birit etc supaya makan pop sicle. Pop sicle ni sejenis ais cream non sugar dan memang sesuai untuk memberi tenaga untuk anak-anak yang kurang sihat.



tanda nama dia sebelum masuk wad kecemasan...khadijah..khadijah...buat mama panic satu badan je



Dalam pukul 10.00pm semua urusan selesai. ALhamdulillah doktor cakap tak de apa-apa yang perlu dirisaukan. Hidung pun tak patah, bibir luka sikit. Tapi kecederaan dalaman tak de. Doktor bagi tynenol dan boleh balik dah. Alhamdulillah

Sampai ke kat rumah, suami aku terus alihkan meja kat living room. Alhamdulillah masa kat rumah khadijah masih meneruskan keaktifan dia....kacau abang dia, kacau kakak dia, lari sana..lari sini...anak-anak...
p/s : buat mak kat cheras dan pj...kalau baca ni jangan risau ya. Alhamdulillah semua dah ok

No comments:

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List