Sunday, October 19, 2008

QURAN MEMORIZATION COMPETITION RAMADHAN OF 2008


سُوۡرَةُ التّکاثُر
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
أَلۡهَٮٰكُمُ ٱلتَّكَاثُرُ (١) حَتَّىٰ زُرۡتُمُ ٱلۡمَقَابِرَ (٢) كَلَّا سَوۡفَ تَعۡلَمُونَ (٣) ثُمَّ كَلَّا سَوۡفَ تَعۡلَمُونَ (٤) كَلَّا لَوۡ تَعۡلَمُونَ عِلۡمَ ٱلۡيَقِينِ (٥) لَتَرَوُنَّ ٱلۡجَحِيمَ (٦) ثُمَّ لَتَرَوُنَّہَا عَيۡنَ ٱلۡيَقِينِ (٧) ثُمَّ لَتُسۡـَٔلُنَّ يَوۡمَٮِٕذٍ عَنِ ٱلنَّعِيمِ (٨) 
  
The Islamic Center Of New England (ICNE), Quincy telah mengadakan pertandingan menghafal ayat-ayat Al-Quran pada Oktober 12, 2008 yang lepas. Pertandingan ni sempana menyemarakkan ramadhan lepas tapi tertangguh hinggalah tarikh tersebut. Anak aku Rabiatul Adawiyah masuk pertandingan tersebut untuk kategori Level 1 iaitu  5 and younger. Ada 16 orang semuanya untk Surah Al Takathur. Lain-lain level ada surah Al Inshiqaq (5-7 tahun), Al Insaan (8-10 tahun), Al Dokhan (11-13 tahun), Fatir (14-17 tahun)dan 18 tahun ke atas Surah Al Raad(arabic speaker) dan Al Dokhan (none arabic speaker). Aku ingat saja je la nak bagi dia expose ngan masyarakat Islam di bumi Quincy ni. So semalam telah di adakan event bagi pengumuman keputusan pertandingan tersebut.  Pagi tu aku dah standby hadiah untuk dia manala tahu kot-kot tak dapat hadiah sedangkan kawan2 dia dapat. Nangis pulak kang. So aku standby hadiah untuk dia . Event tu lepas Isyak. Pembukaan  acara tu penyampaian bacaan surah oleh kanak-kanak perempuan tak silap aku umur 3 tahun , Surah Al-Ala. Pehhh respect betul aku dengan kelancaran budak ni. Aku sendiri tak hafal...ada 19 verse pehhhhh. Acara pertama untuk level anak aku la, mula2 dia bagi untuk saghati dulu maknanya untuk 10 yang terbaik. Anak aku tak de la pulak. . So lepas tu dari 3rd to 1st prize lak. Nombor 2-3 anak twin yang menang. So aku rasa tak de harapan la anak akuu ni...tengok2 1st prize....ramai yangtak percaya sebab  none Arabic speaker ...Rabiatul Adawiyah Irwan....Haaa...alhamdulillah anak aku la tu .....menang. Tak sangka betul aku. Tak sia2 dia nangis kena marah ngan suami aku sebab waktu suruh hafal dia main-main. Alhamdlillah hi rabbilalabin Aku berdoa agar anak-anak aku semua dapat menjadi hafiz dan hafizah suatu hai nanti dan dapat mengamal dan menyampaikan ilmu mereka.  Amin Ya Rabbal Alamin. Anak hero aku Hakim...bila dia tengok kakak dapat present dia pun nak present. Nangis lak dia kat situ mujur suami aku standby present buku dalam kereta...dalam kereta nangis la pulak dia sebab tak nak buku...akim nak toysssss. Sabar je la aku. tapi yang pasti aku sungguh berbangga dengan anak-anak aku




EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List