Sunday, May 24, 2009

Lobster Oh Lobster

Assalammualaikum wrt

Alhamdulillah, aku berkesempatan sekali lagi untuk makan lobster. Mak ai .....sodap nyo..... Tapi macam biasanya sebab ni dah kali kedua aku makan takde la rasa excited sesangat. Tapi still sedap nyer....

Kebetulan di Shaws jual lobster murah lebih kurang USD 4.99/ lbs. Kira ok gak la sebab sebelum ni harga nya lebih kurang USD7.99/lbs. Kami beli la 4 ekor dalam USD32. Tapi malangnya kat shaws ni tempat untuk boil lobster tu rosak so aku kena boil sendiri kat rumah. Hidup-hidup lak tu. Pehhhhh boleh ke aku ni??????? mencabar gak ni...


Lobster yang baru di beli (hidup lagi ni)

Baik-baik bang...kang melompat lobster tu..


Suami aku la jadi mangsa, jadi cheff hari ni masak lobster. Susah nak tengok pemandangan yang saujana mata memandang ni. hahaha. Jangan marah bang......

Lobster perlu di rebus di dalam air yang sedang mendidih. Baca bismillah dan rendam bahagian kepalanya dulu.......

Selepas direbus dalam 1 jam 30 minit begini lah rupa bentuknya. Kemerah-merahan



Khadijah sempat possing ngan lobster tu. Tapi dari jauh je kalau suruh dia pegang takut.....Jagung tu pulak nampak sedap kan, 12 batang USD 1.99

Tersenyum girang sambil makan lobster....sambil cicah ngan butter..la la la, yang makan pun we all 2 orang je. Anak-anak tak makan


suami aku tengak ajar anak-anaknya supaya tidak takut pada lobster. Kakak dah ok dah....hakim tengah ready nak lari tu.....takut....



Ini lah pengalaman aku makan lobster .....

No comments:

EID IN BOSTON

EID IN BOSTON

My Blog List